Update juli 2024

Hallo iedereen,

Even een update vanuit mij. Mijn blog heeft even op een iets lager pitje gestaan ivm drukte en de vakantie. Maar ik heb weer frisse energie om er weer iets meer mee bezig te gaan. Ik heb een aantal onderwerpen opgeschreven waar ik deze aankomende tijd over wil schrijven. Hieronder zal ik er iets meer over vertellen. 

Op kerkenpad gaan:

Begin augustus heb ik op de planning staan om de eerste kerk/gemeente te bezoeken. (Kijk op mijn instagramaccount "enjoylifewithkarin" om te zien welke kerk/gemeente is geworden 😉).

De Bijbel:

Ik wil jullie ook meenemen door de Bijbel heen. Het liefste per Bijbelboek. 

Een persoonlijk verhaal:

In deze maanden zou ik ook graag een persoonlijk verhaal willen delen met jullie. Ik heb 8 augustus 2021 samen met onze hond Binky tijdens een wandeling een nare gebeurtenis meegemaakt. Wat is er gebeurd? Hoe zijn we hier uitgekomen en mee omgegaan? Wat is EMDR? Kan dat samen met het Christelijke geloof? En heeft dat uiteindelijk geholpen? 

                                                     (Onze geweldige, lieve hond Binky. Helaas is hij overleden, niet                                                                                  door de nare gebeurtenis) 

                                                       (Een foto van onze vele wandelingen) 

Boeken:

Ik heb ook een aantal boeken op mijn lijstje staan die ik wil gaan lezen. Zoals de boeken van Annie Berents-Karkdijk, de christenreis van John Bunyan, de afvallige van Joram van Klaveren, de 2 boeken van Nabeel Qureshi. 

Een tijdje geleden heb ik ook iets geschreven over het boek "Mama huilt harder" van Leslie Keijzer. Ik vond dat een heel heftig boek en ik voelde dat ik hier ook iets over moest schrijven. Ik wilde laten zien dat je alle zorgen en problemen bij God kan neerleggen en Hij kan je daarmee helpen. 

(De boeken van Annie Berents-Karkdijk heb ik van iemand kunnen lenen) 

Alpha cursus:

Misschien leuk om te vertellen dat er een vervolg komt op de Alpha cursus. Begin oktober begint de Bètagroep waarin we met een aantal mensen van de Alpha cursus weer samenkomen. Dit zal 1 keer in de 2 of 3 weken zijn en de precieze invulling is nog niet helemaal bekend. Ik ga daar misschien ook iets overschrijven, maar niet zo uitgebreid meer als over de Alpha cursus. 

Ik heb alle blogs over de Alpha cursus laten lezen door de gespreksleiders van de Alpha cursus. Ze vonden het heel mooi dat ik dat had gedaan en de tip "dat er een avond over God de Vader mist" was ook zeer waardevol. Dat is heel fijn!

Op deze manier heb ik jullie even bijgepraat en (een beetje) een inkijkje gegeven wat er aan gaat komen 😀.

Veel liefs van Karin 

Reacties

  1. Ik voel van binnen dat ik het fijn vind, dat je het opschrijft wat je van plan bent en wat er misschien allemaal nog komt op je blog. Zie er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen! Ik vind het zelf ook fijn om het op papier te zetten of te typen. Op die manier kan ik de ander hierin ook meenemen en kan ik laten zien wat ik nog van plan ben :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Even voorstellen + Q&A

Op kerkenpad gaan: wat betekent het? + de voorbereiding

Boekrecensie: Ja, kom binnen Heer