Even voorstellen + Q&A

Hoi iedereen,

Nogmaals welkom op mijn blog! ๐Ÿ˜ƒ Volg mij op deze blog om niets te missen en ik heb ook een Instagram- & Facebookpagina. 

Allereest wil ik graag iets meer over mezelf vertellen, want dat heb ik nog niet gedaan. Ook wil ik mijn beweegredenen voor het starten van deze blog en het doel van deze blog omschrijven. Dat wil ik doen aan de hand van een vraag-en-antwoord(Q&A). Lees je mee? 

Wie ben ik?

Mijn naam is Karin en ik ben 27 jaar oud. Ik ben getrouwd en samen hebben we een zoontje van 1 jaar oud. 

Waarom ben je deze blog begonnen?

Ik vind schrijven heel leuk om te doen. Daar kan ik mezelf in uiten, mezelf in laten zien en mijn creativiteit in kwijt. Ik vind daar heel veel voldoening in. Vroeger schreef ik altijd een dagboek. Alleen ik vond het altijd jammer dat ik het nooit met mensen kon delen. Nu vind ik het heel fijn om wel datgene wat ik schrijf met anderen te kunnen delen en wellicht inspireer of help ik mensen hierbij. Dat zou ik heel mooi vinden!

Ook schrijf ik om meer te leren omtrent geloof/religie. Dat vind ik een erg boeiend onderwerp en daar heb ik nog veel in te leren en in te ontdekken. 

Waarom heet deze blog "Zoektocht naar de Waarheid"? 

Voor mij is het nog echt een zoektocht naar de Waarheid. Ook al geloof ik wel dat de Waarheid in het Christendom te vinden is. Maar toch twijfel ik (zoals misschien iedereen weleens) over bepaalde dingen. Is het Christendom inderdaad de Waarheid? Zo ja, welke kerk of gemeente staat het dichtstbij hoe God het wil zien? Welke Bijbel is goed en voor welke moet je oppassen? Hoe zit het met de Drie-eenheid? Enzovoorts. 

Wat is mijn doel met deze blog?

Ik heb verschillende doelen met deze blog. Hieronder zal ik ze opsommen.
- Je meenemen in mijn zoektocht door het (Christelijke) geloof heen. 
- Evangeliseren.
- In gesprek gaan met andere christenen of anders gelovigen. 
- Persoonlijke kwesties in combinatie met het Christelijke geloof bespreken. 
- Andere mensen/christenen laten zien dat het belangrijk is om "over kerkmuren heen te kijken". 
- Ook meer te leren over andere religies, zoals het Jodendom & de Islam. 

Welke onderwerpen kun je verwachten op deze blog?

Ik heb al verschillende onderwerpen in mijn hoofd waar ik heel graag over wil schrijven. Hieronder een opsomming daarvan.

- Op kerkenpad gaan: ik wil verschillende kerken/gemeenten bezoeken om meer te leren over de verschillende denominaties. Daarbij mensen te inspireren om meer de eenheid op te zoeken in plaats van verdeeldheid te creรซren. 
- Door de Bijbel heen: ik wil proberen door de hele Bijbel te gaan, inclusief alle apocriefe Bijbelboeken. Een soort Bijbelstudie dus.
- Boekrecensies schrijven. Ik heb al verschillende boeken op mijn "to read" lijstje staan. Zoals boeken van Karen Kingsbury (mijn lievelings schrijfster), de twee boeken van Nabeel Qureshi, de afvallige van Joram van Klaveren, oog in oog met Jezus van Samaa Habib met Bodie Thoene, en nog veel meer. 
- Willekeurige onderwerpen over vasten, de Reformatie, Maarten Luther & Johannes Calvijn, heiligen binnen de Rooms-Katholieke kerk zoals Franciscus van Assisi, Corrie ten Boom, de 3 verschillende stromingen binnen het Christendom, enzovoorts. Dus een zeer verschillend scala aan onderwerpen.
- Muziek. Bepaalde liedjes, opwekkingsliederen, et cetera bespreken die voor mij van grote waarde zijn, zoals De Heer is mijn Herder, een kinderlied van Marcel Zimmer. Of This I believe van The Creed. 
- Films/series/programma's. Ik wil bijvoorbeeld heel graag "The Chosen" zien en daar iets over schrijven. Ook wil ik nog schrijven over "Jehovah, van God los". Deze serie op Videoland heb ik al wel gezien. 
- Persoonlijke kwesties in combinatie met het Christendom bespreken. Zoals EMDR, mindfulness & meditaties, de invloed van horrorfilms op je, et cetera.  
- Andere onderwerpen in andere religies, bijvoorbeeld: Wie is Mohammed? Wat is Chanoeka? Et cetera. 
- En natuurlijk andere onderwerpen die later nog in mij op zullen komen.

Ik vind het fijn om te delen wat jullie verder kunnen verwachten op deze blog. Ik hoop dat jullie het zoals ik heel interessant vinden. Ik zal zeggen: Stay tuned! ๐Ÿ˜‰

Groetjes Karin

Ps. Voel je vrij om mij een bericht te sturen als je dat wilt. Als je bijvoorbeeld een tip hebt of een ander onderwerp wat je aanspreekt, mag je dat altijd naar mij sturen. 



Reacties

  1. Heel fijn, dat je dit stukje geschreven heb. Ik las je stukjes (als) graag maar dit maakt dat ik uitzie naar meer, Karin. Groetjes van mij, Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo. Wat een uitgebreide introductie. Heel bijzonder om te lezen. Ik hoop dat er maar vele mensen lid mogen worden van jou blog. Wens je Gods zegen in alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi om je ook te zien op dezelfde de fb pagina waar ik mijn blogs ook post. Ik heb al eerder gereageerd op een blog bedacht ik.. je hebt een paar boeken op je lijst staan, die ik ook op m’n lijst heb staan.. en ook een tip van een tweede boek van Nabeel. Wist ik niet… ik heb pas deze (wat oudere geweldige boeken) gelezen welke je ook zeer zullen aanspreken:

    Parfum in Pakistan (Bilquis Sheila)
    Het lied van de nachtegaal (Helen Berhane)
    Doorbroken grenzen (Jan Pit)

    Lieve groet en Gods zegen,

    Ilona

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Alpha avond 1: kennismaking & is er meer?

Mijn mening over de Alpha cursus