Praisedienst zondag 13 oktober 2024

Afgelopen zondagavond was er een praisedienst in onze kerk gepland. Ik wilde daar heel graag heen. Ik hou van opwekking en van een band of koor. Er kwam ook een voorganger uit een Evangelische gemeente uit ons dorp spreken. Hij was er vorig jaar ook en zijn preek/overweging vond ik erg sterk en pakkend. Dus nu wilde ik deze praisedienst ook zeker niet missen. 

Even iets leuks: Toen ik wegging wilde ik de voordeur bij ons opendoen en toen zag ik een lieveheersbeestje. Dat vond ik heel mooi. Ik probeer meer op het kleine te letten, ook om de dankbaarheid voor het kleine te vergroten maar ook om de kleine tekenen van God niet te missen. Op die manier kan Hij ook spreken. Diezelfde ochtend was ik heel even met mijn blog bezig en toen ik uit het raam keek, zag ik een regenboog 🙌🙏. 

Ik pakte de fiets uit de schuur en ging op weg naar de kerk. 10 minuten later was ik er. Bij de ingang kreeg iedereen een wit papiertje met een klein mosterdzaadje erin, want het thema van deze dienst was "geloven als een mosterdzaadje". 


De preek ging over Lucas 13:18 en 19. Jezus vertelt aan de hand van een mosterdzaadje wat het koninkrijk van God is. Het is belangrijk dat je het mosterdzaadje niet in je hand houdt, maar echt gaat planten in de tuin. Dus op die manier werkt het echt door in je leven en kunnen mensen in jou vrede, blijdschap en gerechtigheid zien. De vrede die de wereld kan bieden is anders dan de vrede van God. De echte vrede is te vinden in de Schepper van hemel en aarde door Jezus Christus. 

Het mosterdzaadje is klein, maar moet wel gaan groeien. 

Op het laatst zei de voorganger ook dat: als je gered bent, het nu tijd is om anderen te redden. Als je gezegend bent, is het nu tijd om anderen te zegenen. Dat vond ik heel mooi! 

Ik vond het een mooie preek, maar het vroeg wel om wat nadenken. Dat is natuurlijk niet erg 😉.

Sommige opwekkingsliederen vond ik heel mooi. Dit waren o.a. opwekking 815 "Vul dit huis met Uw glorie" en opwekking 879 "Hart vol lof". Het werd gezongen door de band van onze kerk. 

Na de dienst was er gelegenheid tot koffie of thee drinken, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb nog wel even met verschillende mensen gesproken en zelfs met iemand afgesproken om een keer een kopje koffie te drinken. We wonen heel dichtbij ☺.

Reacties

  1. Lijkt me een fijne dienst. Zo leuk dat ze een mosterdzaadje meegaven. Kun je hem echt in de grond stoppen? Dat uitnodigen voor een koffietje vind ik leuk, dat ze dat deden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Even voorstellen + Q&A

Op kerkenpad gaan: wat betekent het? + de voorbereiding

Boekrecensie: Ja, kom binnen Heer